Een aantal van onze VVP-leden zijn weer in de prijzen gevallen, van harte gefeliciteerd Iglo en Van Geloven!

Dit keer ging het om de uitreiking van de Wheel of Retail. Dit is een verkiezing voor de beste productintroducties van het jaar in de Nederlandse supermarktwereld. De Wheel of Retail is een prijs voor productintroducties in de Nederlandse supermarktbranche. De Wheels of Retail worden jaarlijks uitgereikt door Distrifood. Om de winnaars te bepalen, werkt de redactie van Distrifood nauw samen met de drie grote inkooporganisaties (Albert Heijn, Jumbo Supermarkten en Superunie) en met marktonderzoekbureau Nielsen en GfK.

Categorie diepvries maaltijden en componenten

Zes producten die in 2019 geïntroduceerd zijn maakten kans op de Wheel of Retail 2020 in deze categorie: Wagner Big City Pizza, Iglo Groente-Idee Plus, Bonduelle Bloemkoolrijst, Lamb Weston Homestyle Skin-On Fries & Lamb Weston Homestyle Rustic Fries, Aviko Airfryer Aardappelkrokantjes en Aviko Maaltijdpannetje. De jury had een lastige kluif aan deze categorie. De verscheidenheid is groot. Producten scoren bij de ene partij goed op bijvoorbeeld rotatie of marge, terwijl het bij een andere inkooporganisatie nog op gang moet komen. Uiteindelijk zijn alle plus- en minpunten op een rij gezet en staat de jury volledig achter de winnaar Iglo Groente-Idee Plus, een heerlijke groentemix Plus peulvruchten en granen.

Laura Schoemaker van Iglo reageert: ‘Consumenten zijn steeds meer op zoek naar makkelijke manieren om meer groenten te eten en dit product speelt daar heel mooi op in.’

Categorie diepvries snacks

In deze categorie ging Van Geloven met Mora Crispy Chick’n strips er met de prijs vandoor. Van Geloven houdt naar eigen zeggen rekening met de reguliere consument, doordat het product zowel in de oven als de frituur bereid kan worden. Rob Mienis geeft aan blij te zijn dat de omzet, marge en rotatie goed zijn, terwijl er maar bescheiden aandacht aan het product is gegeven. ‘Erg fijn!’

Van harte gefeliciteerd teams van Iglo en Van Geloven!