Over Ons
VRIESVERS PLATFORM
De vereniging VriesVers Platform faciliteert de connectie tussen leden en specialisten onderling om kennis te delen en elkaar te inspireren om de categorie toekomstgericht te maken en houden.
Dit doen we middels inspiratiesessies met focus op innovatie, relevante sprekers, en trends vanuit marktdata en internationale ontwikkelingen.
WIE
Het VriesVers Platform is opgericht in 2008 en geïnitieerd door: Iglo, Dr. Oetker, Aviko, Ad van Geloven, Maître Paul en Ardo. Door krachten binnen een platform te bundelen, moeten vriesvers (diepvries) producten een beter imago krijgen en moet de vriesvers categorie harder groeien dan de markt.
Het VriesVers Platform is dus een vereniging van retailers en fabrikanten. Maar ook andere stakeholders binnen het segment vriesvers, zoals hardware- en verpakkingsspecialisten of logistieke partijen, kunnen aanhaken. Inmiddels heeft het VriesVers Platform circa 60 leden, waarmee de markt grotendeels vertegenwoordigd is.
WAT
Het doel van het VriesVers Platform is om het imago van vriesverse producten te verhogen zodat er meer vriesvers producten verkocht worden.
Concreet is dit samengevat in de doelstelling ‘vriesvers moet harder groeien dan de markt’.
HOE
Gezamenlijke keteninspanningen op het gebied van promotie en verbeteren van het imago van vriesvers, moeten uiteindelijk leiden tot meer verkoop van vriesverse producten.
VriesVers Platform
Missie en Doelen
Verkoop bevordering
Het doel van het VriesVers Platform is om het imago van vriesverse producten te verhogen zodat er meer vriesvers producten verkocht worden.
Positief imago
Door krachten binnen een platform te bundelen, kunnen vriesvers (diepvries) producten een beter imago krijgen en kan de vriesvers categorie harder groeien dan de markt.