Agenda VriesVers Platform
Er zijn geen toekomstige evenementen.
Eerder van het VriesVers Platform
Op donderdag 7 april gaan we elkaar eindelijk weer LIVE zien.
We zijn achter de schermen al bezig met een mooi programma met goede sprekers en uiteraard blijft er ook voldoende tijd over om te netwerken. Reserveer vast in jouw agenda: Donderdag 7 april van 15:30 – 18:30 uur
Op donderdag 9 december zal de VVP Online Jaarvergadering 2021 met de laatste update van het VVP voor haar leden plaatsvinden.
Op donderdag 14 oktober organiseert het VVP haar VriesVers WinnaarsEvent.
Hét VVP-Event waarbij de winnaars bekend worden gemaakt van VriesVers Winkel van het Jaar 2021 (in 2 categorieën: 0 – 1000 m² en > 1000 m²) en VriesVers Producten van het Jaar 2021 A-merk en Huismerk.
Het VriesVerstival zal plaatsvinden van 1 t/m 24 september. Winkels en Producten kunnen rond mei gaan aanmelden.
Ons eerste VriesVers interactieve webinar van afgelopen juni, in samenwerking met Distrifood en onder de bezielende leiding van Wiro Sterk (voorzitter VriesVers Platform) heeft veel positieve reacties opgeleverd. Ook nu beogen we weer een interactieve sessie met sterke sprekers. Meer informatie volgt later.
Wij willen graag kennis met je blijven delen; Kennis is Macht!
Ons eerste VriesVers interactieve webinar van afgelopen juni, in samenwerking met Distrifood en onder de bezielende leiding van Wiro Sterk (voorzitter VriesVers Platform), heeft veel positieve reacties opgeleverd. Ook nu beogen we weer een interactieve sessie met sterke sprekers. Meer informatie volgt later.
Wij willen graag kennis met je blijven delen; Kennis is Macht!

Op donderdag 8 oktober organiseerde het VVP haar VriesVers WinnaarsEvent ‘Simply the Best!’.
Hét VVP-Event waarbij de winnaars bekend worden gemaakt van VriesVers Winkel van het Jaar 2020 (in 2 categorieën: 0 – 1000 m² en > 1000 m²) en VriesVers Producten van het Jaar 2020 A-merk en Huismerk. Ivm Coronamaatregelen werd het event verplaatst naar een live WinnaarsEvent vanuit een Studio van First Impression in Tilburg.
Ons eerste VriesVers webinar in samenwerking met Distrifood onder leiding van Wiro Sterk (voorzitter VriesVers Platform) met 2 begenadigde sprekers; Laurens Sloot (Hoogleraar Retail Marketing en algemeen directeur van EFMI Business School) en Henk-Jan Koershuis (voedingsdeskundige en auteur van de bestseller: De Beste Verliezer). Een interactieve webinar die veel positieve reacties heeft opgeleverd.
Wij willen graag kennis met je blijven delen; Kennis is Macht!

Op donderdag 31 oktober 2019 vond de VVP Jaarvergadering bij Golfbaan Crimpenerhout in Krimpen aan de Lek plaats. Na de jaarvergadering vertrok ons VVP gezelschap richting Lekkerkerk om zo de opening van het nieuwste warehouse van Müller Fresh Food Logistics door oud minister Dekker bij te wonen, alvorens wij richting radarstoomboot De Majesteit koersten. Tijdens de tocht naar en door Rotterdam, kwamen diverse interessante sprekers aan het woord en kon iedereen vervolgens genieten van een magnifiek uitzicht op de skyline van Rotterdam, onder het genot van een hapje en drankje. Al met al een bijzonder geslaagde dag, mede dankzij Müller!

Op donderdag 13 juni 2019 organiseerde het VVP haar VriesVers Winnaars Event.
Hét VVP-Event waarbij de winnaars bekend werden gemaakt van VriesVers Winkel van het Jaar 2019 (in 2 categorieën: 0 – 1000 m² en > 1000 m²). Coop Nijmegen Burghardt van den Berghstraat (0-1.000 m²) en Albert Heijn Huissen (> 1.000m²) gingen er met de titels ‘VriesVers Winkel van het Jaar 2019’ vandoor. Winnaar van het VriesVers Product van het Jaar 2019 A-merk werd New Forrest met Kwekkeboom Oven & Airfryer Old Amsterdam Bitterballen. In de categorie Huismerk was er dit jaar voor het eerst in 9 jaar, sprake van een Consumentenprijs én een Vakjuryprijs. Bij Huismerk Consumentenprijs ging Plus met haar Klaverland Oven Kaassoufflés er met de felbegeerde titel vandoor. Verder was er zoals gezegd, ook een Vakjuryprijs te vergeven. De professionele vakjury bestond uit leden van marktonderzoekbureaus GfK en IRI en VVP-lid POS-Tuning. Dit jaar heeft deze vakjury zich gebogen over innovatie in categorie, impulswaarde, rotatie eenheden/euro’s, FS-ontwikkeling en totaaltelling. Hierdoor kwam de vakjury unaniem uit op een product dat met name rond de feestdagen ‘een bom’ is geweest en dit product scoorde op alle fronten het hoogst. Terecht dus dat de Albert Heijn Magische Chocolade Bombe werd verkozen tot beste VriesVers Product van het Jaar Huismerk Vakjury 2019.
Let op: Vanaf eind 2019 start inschrijven van jouw mooiste winkels of beste product(en) als grote kanshebbers voor de titel(s) van 2020, waarbij we de 10e editie van het Winnaars Event zullen vieren!

Van 1 mei tot en met 26 mei 2019 organiseerde het VriesVers Platform voor de 9e keer op rij haar landelijke campagne, de winkelactie het VriesVerstival. Dit jaar pakten we weer fors uit met betrekking tot aandacht in de media en geweldige activiteiten om de categorie vriesvers in de winkel sterk onder de aandacht te brengen van consumenten. Wij zetten tijdens het VriesVerstival, ieder jaar in de maand mei, zogezegd de vriesvers (diepvries)afdeling in het zonnetje waarbij wij de retailers graag ondersteunen in het stimuleren van de omzet in vriesvers. Tijdens het VriesVerstival strijden deelnemende supermarkten om de titel VriesVers Winkel van het Jaar (in 2 categorieën) en daarnaast loopt ook de verkiezing VriesVers Product van het Jaar (A-merk en Huismerk). De consument kon ook dit jaar weer mooie prijzen winnen door op hun favoriete winkel en product (A-merk en Huismerk) te stemmen.
VriesVers Platform
Missie en Doelen
Verkoop bevordering
Het doel van het VriesVers Platform is om het imago van vriesverse producten te verhogen zodat er meer vriesvers producten verkocht worden.
Positief imago
Door krachten binnen een platform te bundelen, kunnen vriesvers (diepvries) producten een beter imago krijgen en kan de vriesvers categorie harder groeien dan de markt.
Educatie
Educatie voor winkelmedewerkers en kennisdeling door middel van netwerkevents en verschaffen van marktinformatie dragen indirect bij aan extra verkopen op de winkelvloer.