Door deze titel werden wij natuurlijk getriggerd…

Gezondheid, duurzaamheid, gemak… Het zijn de overbekende trends van dit moment. Dat wil niet zeggen dat de toekomst van foodservice voor zich spreekt. Er zijn legio manieren om de trends in te vullen. Een, wellicht onverwacht, gevolg is de comeback van diepvries.

Diepvrieseten had lang last van een ‘imagoprobleem’; want goedkoop… maar ongezond. Consumenten kozen liever voor verse producten. Er zijn signalen dat die trend nu kentert en daar speelt corona een grote rol bij. Verschillende onderzoekers becijferden een groei variërend van maar liefst vijf tot twintig procent!

De pandemie zorgde ervoor dat consumenten minder vaak boodschappen wilden doen, en dus meer bevroren producten kochten. Maar het is niet ondenkbaar dat de populariteit blijft. De producenten lijken hun assortiment zo te herpositioneren, dat het beter aansluit bij de wens van de consument.

Diepvries wordt hip.. Iets wat wij natuurlijk als VVP al 12 jaar roepen 😉

Lees hier verder voor het artikel van Foodinspiration

Heb jij ook interesse om aangesloten te zijn bij het VriesVers Platform? Neem gerust contact met ons op: info@vriesversplatform.nl