De winnaars van de Verkiezingen VriesVers Winkels en VriesVers Producten van het Jaar 2018 zijn bekend.

NIEUWEGEIN – Coop Den Ham, Jumbo van der Schouw Slagharen en AH XL Limburglaan Eindhoven zijn de winnaars van de verkiezing ‘Vriesvers Winkel van het Jaar 2018. 

Dat werd donderdagavond bekendgemaakt in stadstheater De KOM in Nieuwegein, dat dit keer het decor was van het jaarlijkse Vriesvers WinnaarsEvent. Voor de achtste keer werden de supermarkten met de beste vriesversafdeling bekroond en mogen zij een jaar lang de titel VriesVers Winkel van het Jaar 2018 voeren.

Drie formules in de prijzen:

In de categorie winkels tot 700 m² was Coop Den Ham de beste. Het filiaal hield de Boon’s Markt Ridderkerk en Coop Spithorst Norg daarmee achter zich. In de categorie winkels tussen de 700 en 1000 m² ging Jumbo-ondernemer Ronald van der Schouw uit Slagharen er met de titel vandoor. De andere finalisten in die klasse waren Boon’s Markt Utrecht en Coop Wierden. In de strijd bij de grootste winkels won AH XL Limburglaan in Eindhoven, een van de paradepaardjes van Albert Heijn. Plus-ondernemer Giel Smits pakte met zijn winkel in Culemborg plek twee, terwijl een andere Plus-winkelier, Elroy Verhoeven uit Rotterdam, het podium completeerde.

Aviko en Coop  beste VriesVers Producten van het Jaar

Behalve de prijzen voor beste VriesVers Winkels werden er tijdens het WinnaarsEvent ‘Pak het Podium’ ook awards uitgereikt voor de VriesVers Producten van het Jaar 2018. In de categorie beste A-merk wonnen de Airfryer Specialiteiten van Aviko, terwijl de Ambachtelijke Kibbeling van Coop’s premiummerk Top van Coop door consumenten werd verkozen tot beste VriesVers Huismerk Product. Viessmann Refrigeration Solutions was dit jaar sponsor van Huismerk en Müller Fresh Food Logistics was voor de 3e keer op rij sponsor van A-merk. Zij zijn met recht ‘Proud to drive Winners” en rijden dit keer een jaar lang met 2 vrachtwagens rond met het winnende VriesVers Product van Aviko.

Andere opzet winkelwedstrijd VriesVerstival

Organisator VriesVers Platform koos voor de winkelwedstrijd dit jaar voor een andere opzet. Zo werd retailers gevraagd om de beste winkels van de formule op te geven, en werd voor een vernieuwde meetmethodiek gekozen. Daarvoor werd een samenwerking met SmartSpotter aangegaan. Door die samenwerking werden de deelnemende winkels twee keer bezocht en beoordeeld, en kreeg de organisatie ‘waardevolle live beelden’ te zien, die in de eindbeoordeling voor een belangrijk deel zijn meegenomen. Ook nieuw dit jaar was de speciale stemsite in samenwerking met VoteCompany, waar consumenten hun stem konden uitbrengen op zowel hun favoriete VriesVers Winkel alsook VriesVers Product van het Jaar.

Vorig jaar wonnen Coop en Plus

Vorig jaar wonnen Coop Spithorst in Norg, Coop Symphoniestraat Nijmegen en Plus Kleijnen in Gulpen de prijzen voor VriesVers Winkels van het Jaar. Aviko won toen, net als dit jaar, de prijs voor beste VriesVers Product van het Jaar A-merk (Supercrunch Airfryer Frites), en AH had het beste VriesVers Product van het Jaar Huismerk (Luxe Italiaans schepijs).