Agenda VriesVers Platform

Het belooft een interessante en verhelderende middag te worden met voorbeelden voor een optimale klantbeleving. Steeds meer winkels kiezen voor de LED-verlichting van Philips om hun producten in het juiste licht te plaatsen. Men loopt zo een warm lichtbad binnen en boodschappen doen wordt een feestje. Ervaar op 7 maart hoe je met relevante voorbeelden en met behulp van de juiste belichting, een winkel een eigen karakter kunt geven. Ontdek hoe duurzame supermarktverlichting de winkelervaring bij bijvoorbeeld Jumbo Foodmarkt verbetert. Luister hoe de toekomst van retail eruit zou kunnen zien! Zie hoe er een vriesvak demo wordt gegeven

Heb jij je al aangemeld? Wees er snel bij, want vol is vol!
Het VVP bestaat 10 jaar en dat willen we graag vieren met onze VVP-leden. Blok alvast jouw agenda op 11 en 12 april om er samen een onvergetelijke ‘VVP Experience Tour’ van te maken.
Meer informatie volgt later!

Van 1 mei tot en met 26 mei 2019 organiseert het VriesVers Platform voor de 9e keer op rij haar landelijke campagne, de winkelactie het VriesVerstival. Dit jaar pakken we weer fors uit met betrekking tot aandacht in de media en geweldige activiteiten om de categorie vriesvers in de winkel sterk onder de aandacht te brengen van consumenten. Wij zetten tijdens het VriesVerstival, ieder jaar in de maand mei, zogezegd de vriesvers (diepvries)afdeling in het zonnetje waarbij wij de retailers graag ondersteunen in het stimuleren van de omzet in vriesvers. Tijdens het VriesVerstival strijden deelnemende supermarkten om de titel VriesVers Winkel van het Jaar (in 2 categorieën) en daarnaast loopt ook de verkiezing VriesVers Product van het Jaar (A-merk en Huismerk). De consument kan mooie prijzen winnen door op hun favoriete winkel en product (A-merk en Huismerk) te stemmen.

Op donderdag 13 juni 2019 organiseert het VVP haar VriesVers Winnaars Event.
Hét VVP-Event waarbij de winnaars bekend worden gemaakt van VriesVers Winkel van het Jaar 2019 (in 2 categorieën: 0 – 1000 m² en > 1000 m²) en natuurlijk ook het VriesVers Product van het Jaar 2019 A-merk én VriesVers Product van het Jaar 2019 Huismerk. Wie worden de opvolgers van Aviko Airfryer Specialiteiten en Top van Coop Ambachtelijke Kibbeling?
Wees er op tijd bij met inschrijven van jouw mooiste winkels of beste product als grote kanshebbers voor de titel(s)!

Medio oktober/november 2019 zal het VriesVers Platform het JaarEvent organiseren. Naast de Jaarvergadering, financiën en verder nieuws over het VriesVers Platform, volgt er altijd een programma met een fun-element. Mer informatie volgt later, maar je kunt in ieder geval rekenen op een VVP JaarEvent met inhoud, fun én netwerken!
Eerder van het VriesVers Platform

Op 8 november 2018 vond het VriesVers Platform JaarEvent plaats. Deze middag startten we uiteraard met de Jaarvergadering met financiën en verder nieuws over het VriesVers Platform met een terugblik op 2018 en een vooruitblik naar 2019 ev. Daarbij werden tevens de aangepaste VVP lidmaatschapstarieven door het overgrote deel van de aanwezigen goedgekeurd. De presentatie van IRI gaf ons inzicht in een aantal cijfers. Daaruit kwam ook mooi naar voren dat onze categorie vriesvers, mede dankzij de mooie zomer, de groep met de hoogste groei is. Vervolgens gingen we samen verder werken door aan de slag te gaan om zelf sushi te (leren) maken. Sushi is razend populair, we zien steeds meer sushi corners in Retailland, waar verse sushi wordt bereid. Wij waren nieuwsgierig hoe je dit nu eigenlijk zelf maakt! Lauk en Nelleke legden enthousiast en geduldig uit hoe je nou zelf een ervaren ‘sushimaster’ wordt tijdens onze VVP sushi workshop. Met name leuk om ook thuis gezin of gasten te kunnen verrassen. Sushimateriaal en ingrediënten in overvloed! Er werden ook de nodige sushirollen voor het thuisfront gemaakt.
Wil je de gehele presentaties, alsook het het IRI Top Line VriesVers Report P9 nog eens zien? Kijk op de VVP site bij nieuws en marktinformatie onder het beschermde gedeelte voor VVP-leden.
Details
Donderdag 8 november 2018 (15:00 uur – 20:00 uur)
Lokatie78 in Bunnik

Op donderdag 13 september waren wij te gast bij Oliehoorn in Zwaag. Na een hartelijk welkom door Arjan Dijk, begonnen we ons bezoek met een kijkje in de keuken van de prachtige fabriek van Oliehoorn. Vervolgens kregen we een uitgebreide presentatie van Peter Koelewijn van Rondeel Eieren. Ook marktgegevens van Oliehoorn Sauzen & Oliën en cross selling met onze vriesvers categorie werden middels een presentatie van IRI met ons gedeeld. Jan Broersma vertelde op zijn beurt nog meer over historie, strategie en plannen van Oliehoorn, waarna hij iedereen uitnodigde in het smaakvolle Oliehoorn café voor een hapje en een drankje, uiteraard vergezeld van enkele succesnummers van Oliehoorn sauzen. Ondanks vrij veel afzeggingen, was het een geslaagde middag waarbij Oliehoorn zich een fantastische gastheer toonde met een bijzonder gedreven en enthousiast team! Iedereen vertrok met een heerlijke Oliehoornbox om thuis nog eens van enkele sauzen te kunnen (na)genieten.
Details
Donderdag 13 september 2018
Op Bezoek bij … : Oliehoorn Sauzen & Oliën in Zwaag

Op 14 juni 2018 organiseerde het VriesVers Platform het VriesVers WinnaarsEvent, dit jaar met het thema ‘Pak het Podium’.
Hét VVP-Event waarbij de winnaars bekend werden gemaakt van VriesVers Winkel van het Jaar 2018 (in de 3 categorieën: 0 – 700 m²: Coop Den Ham, 700 – 1000 m²: Jumbo van der Schouw uit Slagharen en > 1000m²: Albert Heijn XL Limburglaan uit Eindhoven) en VriesVers Product van het Jaar 2018 A-merk en Huismerk met winnaars Aviko Airfryer Specialiteiten en Top van Coop Ambachtelijke Kibbeling.
Daarnaast werden ook de winnaars bekendgemaakt van de consumenten hoofdprijzen van een SMEG koelkast en 2 vakantiecheques van Novasol.
Details
Donderdag 14 juni (18:00 uur – 23.30 uur)
Theater De Kom in Nieuwegein
Van 1 mei tot en met 26 mei 2018 organiseerde het VriesVers Platform voor de 8e keer op rij haar landelijke campagne. Dit jaar pakten we weer fors uit met betrekking tot aandacht in de media en geweldige activiteiten om de categorie vriesvers in de winkel sterk onder de aandacht te brengen van consumenten. Wij zetten tijdens het VriesVerstival, ieder jaar in de maand mei, zogezegd de vriesvers (diepvries)afdeling in het zonnetje waarbij wij de retailers graag ondersteunen in het stimuleren van de omzet in vriesvers. Tijdens het VriesVerstival strijden deelnemende supermarkten om de titel VriesVers Winkel van het Jaar (in 3 categorieën) en daarnaast loopt ook de verkiezing VriesVers Product van het Jaar (A-merk en Huismerk).
Details
Consumentenactie.
Meer informatie volgt.

Op donderdag 29 maart 2018 vond de VriesVers Voorjaarsbijeenkomst plaats.Centraal stonden dit keer de onderwerpen ontwikkelingen en toekomstbeeld van het vriesvers imago en het shoppergedrag. Hoe beweegt VriesVers slim mee? Binnen de category vriesvers blijft de ‘eeuwige’ discussie: perceptieverbetering van de category. Hoe zouden we het imago kunnen verbeteren naar het jaar 2020 e.v.? Waar willen we naartoe met het imago? Erik Visser van Market2Win was onze inspirator van deze middag en we gingen samen met hem aan de slag in een interactieve workshop.
Een prikkelend en interactief programma met vaart; 90 minuten frisse inzichten die je zelf ontdekt!
Details
Donderdag 29 maart (16:00 uur – 19:30 uur)
De Landgoederij, Camminghalaan 30, 3981 GH Bunnik (let op geen Studio A12)
Programma:
15:30 – 16:00 uur Ontvangst met koffie
16:00 – 16:30 uur Welkom door Ruud en update ontwikkelingen binnen het VVP
16:30 – 18:00 uur Presentatie en interactieve workshop Erik Visser
18:00 – 19:30 uur Napraten en netwerken tijdens hapje en drankje
rond 19:30 uur Veilig naar huis

Op 23 november 2017 heeft het VriesVers Platform het JaarEvent georganiseerd: ‘De kracht van Social Media’ in Maarssen. Naast de Jaarvergadering, financiën en verder nieuws over het VriesVers Platform, een krachtig en sociaal programma. We hadden een bevlogen spreker gecharterd, die ons heeft meegenomen in de fascinerende wereld van Social Media en dan vooral de beïnvloedende kracht van Facebook die allesbehalve onderschat mag worden. Daarna volgde een programma met een bijzondere combinatie van spanning, uitdaging, samenwerken, proeven, eliminaties en stemrondes. Kortom, weer een VVP JaarEvent met inhoud, fun én netwerken!
Details
Donderdag 23 november 2017 (14:00 uur – 20:00 uur)
Inn Style, Herenweg 55, Maarssen

Op donderdag 28 september waren wij te gast bij Pure Ingredients in Nettetal, net over de grens bij Duitsland. Het thema was “Grensverleggend”.
Na een warm onthaal met ontvangst met koffie met koek of een frikandelbroodje, stapte de groep VVP-ers in de bus richting voor een bezoek aan de Markthalle Real in Krefeld. De Markthalle in Krefeld biedt een in Europa ongekend aanbod aan vers beleving en gastronomie. Een mooie kans voor het VVP om de inrichting van de vriesvers afdeling eens te bekijken! Opvallend in hoeverre Dr. Oetker, Nestlé Wagner, Iglo en vooral Conditorei Coppenrath & Wiese hier vertegenwoordigd zijn!
Na het bezoek aan de Markthalle werd de middag voortgezet met een presentatie van oprichter Wout van Eeuwijk en rondleiding bij Pure Ingredients. Ook marktgegevens van Duitsland vs Nederland werden middels een presentatie van IRI met ons gedeeld. Het was een geslaagde middag waarbij Pure Ingredients zich een ware gastheer toonde! Iedereen vertrok niet alleen met een goed gevulde koelbox met lekkers, maar ook met een prachtige traveler set van Wüsthof en een persoonlijk woord van Wout.
Details
Donderdag 28 september 2017 (16:00 uur – 19:30 uur)
Pure Ingredients Nettetal

Op 15 juni jl. werden de winnaars bekend gemaakt van de verkiezingen ‘VriesVers Winkel van het Jaar 2017’ en ‘VriesVers Product van het Jaar 2017’, zowel Huismerk als A-merk. Tijdens het 7e VriesVers Winnaars Event in Bunnik, waren er 3 winnende winkels in 3 categorieën. Thema dit jaar was “Winnen is geen illusie”.
In de categorie 0 – 700 m² kwam Coop Norg als beste naar voren. In de categorie 700 – 1000 m² streek Coop Nijmegen Symfoniestraat met de eer. In de categorie >1000 m² was Plus Gulpen de andere finalisten de baas. Zij mogen zich alle drie een jaar lang ‘VriesVers Winkel van het Jaar 2017’ in hun eigen categorie noemen. In categorie 0 – 700 m² is Coop den Ham als 2e geëindigd en Diepvriesspecialist Waalwijk als 3e. In categorie 700 – 1000 m² behaalde Coop Ruinerwold de 2e plaats en Plus Geesteren de 3e plaats.
In categorie >1000 m² ging Coop Vroomshoop er met de 2e plaats en Jumbo Nagelmaeker uit Zwolle er met een mooie 3e plaats vandoor.
De consument stemde dit jaar weer massaal voor VriesVers Product van het Jaar. De prijs voor VriesVers Product van het Jaar A-merk 2017 ging dit jaar naar Aviko SuperCrunch Airfryer Frites. De prijs voor Product van het Jaar Huismerk 2017 werd toegekend aan Albert Heijn Luxe Italiaans schepijs.
Ook een aantal deelnemende consumenten viel in de prijzen. Door deel te nemen aan het onderzoek voor de verkiezingen, maakte men kans op prijzen waaronder een cheque van € 10.000,- van Eigenhuis Keukens en maar liefst 2 vakantieverblijven in Italië van Vacanceselect. Tijdens het VriesVers Winnaars Event in Bunnik gingen 3 gelukkige consumenten er met deze hoofdprijzen vandoor. Een week later werden de winnaars van 2 elektrische fietsen van Banierhuis, 3 Philips Airfryers, 50 entreekaarten voor 2 personen van Dagjewellness.nl en 500x codes van Pathé Thuis bekend gemaakt.
Details
Donderdag 15 juni (18:00 uur – 23:30 uur)
Studio A12 Bunnik

Van 1 mei tot en met 27 mei 2017 organiseerde het VriesVers Platform voor de 7e keer op rij haar landelijke campagne.
Dit jaar pakten we weer fors uit met betrekking tot aandacht in de media en geweldige activiteiten om de categorie vriesvers in de winkel sterk onder de aandacht te brengen van consumenten.
Wij hebben weer 4 weken lang de vriesvers (=diepvries)afdeling in het zonnetje gezet waarbij wij de retailers graag ondersteunden in het stimuleren van de omzet in vriesvers.

Donderdag 30 maart ging het VVP ‘Down Under’ in Nieuwegein.
Dit jaar vond de voorjaarsbijeenkomst plaats in Beachclub Down Under in Nieuwegein.
Om half 5 trapte Ruud de bijeenkomst af met nieuws vanuit het bestuur met een korte update van de ontwikkelingen; Agenda en Inhoud van de middag. Vincent Borst van Metrix Lab gaf ons meer inzage in het Imago-Onderzoek dat VVP heeft laten verrichten. De diverse projectgroep voorzitters gaven een update van de activiteiten van hun projectgroepen. Goed om te zien en te horen dat er duidelijk krachten en energie gebundeld worden om het VriesVers Platform nog professioneler op de kaart te zetten!
Vervolgens nam Hilde Engels van Natuur en Milieu ons mee in de wereld van duurzaamheid en voedselverspilling en hoe wij daar als VVP op in kunnen spelen. Rini Emonds van IRI was de hekkensluiter met de laatste onderzoeken en cijfers.
De weergoden waren ons wel heel goed gezind. Heerlijk om op het terras van de beachclub in het zonnetje een goed glas te mogen heffen, vergezeld van onder andere de bitterballen van de Bourgondiër die William Barker namens Van Geloven had geregeld. Een paar drankjes verder, met daarbij een sateetje, ging iedereen rond de klok van 20.00 uur weer huiswaarts.
VriesVers Platform
Missie en Doelen
Verkoop bevordering
Het doel van het VriesVers Platform is om het imago van vriesverse producten te verhogen zodat er meer vriesvers producten verkocht worden.
Positief imago
Door krachten binnen een platform te bundelen, kunnen vriesvers (diepvries) producten een beter imago krijgen en kan de vriesvers categorie harder groeien dan de markt.
Educatie
Educatie voor winkelmedewerkers en kennisdeling door middel van netwerkevents en verschaffen van marktinformatie dragen indirect bij aan extra verkopen op de winkelvloer.